1e dag 4 juli 2019 Afvaart van IJmuiden naar Newcastle.

5 juli 2019 - Kingussie, Verenigd Koninkrijk

Ok deze vakantie begonnen we eens relaxed, niet vroeg opstaan, geen vroege taxi chauffeur, geen gedoe. Ditmaal hadden we de luxe van een helpende hand van de vriend van schoonmoeders, Cor. We werden keurig opgehaald rond 13.00 uur en afgezet bij het gebouwtje van DFDS in IJmuiden.

De bedoeling van KRAS was om 14.15 uur te verzamelen voor het terminal gebouw van DFDS. Gezamelijk in te checken met alle reisgenoten (we waren ditmaal met 29 personen) en rond 17.00 uur de trossen binnen te halen en weg te varen met de cruiseferry King Seaways.

Voordat de bus met een aantal reisgenoten aan kwam bij het terminal gebouw hadden we al kennis gemaakt met een aantal lotgenoten. We merkten dat dit onze derde groepsreis met KRAS was, we haalden ze er zo uit, koffertjes, vragende blikken, nog een beetje schuchter. Onze tactiek werkt op zo'n moment altijd prima met dit soort lui. Snel het ijs breken en direct daarna derde graads verhoor afnemen zodat we wisten waar we mee te maken zouden krijgen.

De chauffeur, ik noem hem vanaf nu maar Ron gaf nog even aan wat het idee was voor de dag en morgen. We kregen direct al te horen dat hij Ron was en niet chauffeur. Als iemand hem met chauffeur zou aanspreken zou hij antwoorden met reiziger wat kan ik voor u doen. Kijk een man van mijn hart, geen gelul, gewoon Ron.

17.00 uur ging de scheepstoeter en zagen Esther en ik nog een aanstormende auto met en schoonmoeders bij het visrestaurantje op de pier. We zagen nog net een paar handen wapperen uit de autoraampjes, jaja er moet uitgezwaaid worden.

De cruiseferry zelf is redelijk groot, er is van alles te doen aan boord. Gokhallen, supermarktje met peperdure luchtjes, speurtocht met kotertjes, Bingo avondje en jawel avondeten. We hebben  een zeer luxe maaltijd gehad en mogen genieten van Roel en Roelinde als gezelschap. Roel en Roelinde blijken gepensioneerde doodgravers te zijn. Echt wij weer dat we dit aan tafel hebben. Mooie start.

Ok morgen gaat het echt beginnen, Newcastle here we come.

Ger

Van reisblog naar fotoboek