Van Pico naar Sao Miquel, 7e reisdag

10 september 2015 - Ponta Delgada, Portugal

Opstaan op eigen tempo vandaag, we houden 07.00 uur aan. De bedoeling is om vandaag nog even Madelena te gaan verkennen op eigen gelegenheid en dan 's middags rond 16.45 uur met SATA mee naar Sao Miquel. We merken allebei dat de traveler trip van gisteren zwaar is geweest, het lichaam biedt nogal weerstand met trappen en steile weggetjes. We beperken ons tot lokaal vertier in Madelena en gaan niet op eigen gelegenheid dingen doen buiten de stad. Er waren leuke momentjes te beleven, echt micro dingetjes, zoals een hondje waarbij een klein stropdasje was gestrikt. Esther erop af natuurlijk en helemaal gek van dat beestje, vrolijk ding was het ook. Of een willekeurige auto met daarin een authentieke boer, stopte gewoon voor ons toen we wilde oversteken en dat niet eens bij een zebrapad ofzo, gewoon uit beleefdheid. De bevolking is gewoon eng aardig, kan niet anders zeggen.

Ik had voor mijzelf nog een zelfgemaakt ijsje in gedachten, maar de openingstijd van het betreffende stalletje was 15.00 uur, shit! Die ijsjes waren heel apart, ik weet zeker dat ze nergens anders te koop waren. Tussentijds nog even de lokale kerk bezocht, opgedragen aan Santa Maria Magdalena dat is nr 4 zo langzamerhand, weer zo'n mooi interieur.

Vertrek van Hotel Caravela was rond 15.45 uur iets later dan gepland. We vlogen weg van luchthaven Da ilna do Pico rond 16.45 uur richting Sao Miquel. Na een klein uurtje kwamen we aan op het vliegveld Ponta Delgada Airport in het stadje Ponta Delgada, de hoofdstad van de Azoren met zo'n 50.000 inwoners. Het eiland zelf bevat ongeveer 150.000 mensen, veel meer dus dan de vorige eilandjes. We zouden naar hotel Marina Atlantico, maar door een fout van het hotel was er een dubbelboeking. Er was een congres van iets bezig en alle deelnemers van dat congres zaten in hetzelfde hotel, er was dus geen plaats voor ons. We werden overgeboekt naar hotel Sao Miquel Park, ook geen misselijk alternatief. We kregen daar duizend excuses voor het ongemak en om het te compenseren kregen we voor de komende 4 dagen vrije taxi van en naar het hotel. Het hotel betaalt de taxi ritten zo werd medegedeeld. Kijk daar worden Hollanders blij van. Ook kregen we wat extraatjes zoals fruit op de kamer en groepskorting van drankjes bij de maaltijd. Ik kon er mee leven, Esther ook denk ik.

We zijn nog even na het avondeten naar een shopping mall Atlantic Park gegaan. Het bleek het grootste winkelcentrum te zijn van de Azoren en voor ons gelijk al een bummer omdat het teveel leek op winkelcentra in ons eigen land. Daar kwamen we natuurlijk niet voor. We gaan wel even kijken bij gelegenheid, maar liever luisteren we naar de stadsgids morgen, Daniel heet ie. ~Ger