Ontspanning door inspanning

9 september 2015 - Madalena do Pico, Pico, Portugal

Wat een genoeglijke dag vandaag. Na een goede nachtrust in een kamer met airco en een uitgebreid ontbijt was het "alle ballen verzamelen"... in de bus en hup naar het begin van een lange wandeling. Wat zag ik er tegen op, niet tegen het wandelen maar tegen enorme dieptes, verre doorkijkjes en dat mijn hoogtevrees zou opspelen. Maar, geen seconde last gehad.... alleen maar een prachtige lange wandeling met beeldschone vergezichten, bijzondere planten en spannende afdalingen. Dit alles onder begeleiding van een jonge bevlogen gids en een goed verzorgd lunch pakket. Na afloop kwam de chauffeur/wandelclub-eigenaar-dinges ons ophalen, maar niet voordat hij ons voorzien had van zelf gebrouwen likeur en zalige spritsachtige koekjes van een lokale bakker.

Inmiddels nog veel meer lava gezien trouwens. Ook straatstenen, stoepranden, bloembakken, grindpaden, monumenten, barbecues, openbare toiletten, drinkfonteintjes... lava, lava, lava.

En... kleine allerschattigste salamandertjes, misschien krijgen we die nog een keer gefotografeerd, maar tot nu moet je me maar even geloven. ~Esther