Hoog en laag, van links naar rechts

5 september 2015 - Angra do Heroísmo, Portugal

Zoveel gehoord en gezien vandaag, op een gegeven moment de keuze moeten maken van: "Ga ik voor de indrukken of de regen aan feiten die we op ons afkrijgen" Ik ben maar voor de indrukken gegaan.

Lava, overal lava... huizen van lava, schuurtjes, muren van lava, bergen, kraters en kustwanden van lava....en mooi dat dat is! Prachtig aangelegen perkjes, bermen en plantsoenen...straten met mozaïeken... vissen, bloemen, vogels of abstract. Huizen in alle kleuren van de regenboog, soms kanarie-geel, barbie-rose of hulk-groen, maar ook in zachte pastel en aardse tinten. Bijna overal prachtige smeedijzeren balkonnetjes en veranda's. Zo mooi en zo netjes als de meeste waren, zo rommelig en slordig waren de overige. Hoge bergen en diepe kraters gezien, bang geweest en genoten.

Hele lieve mensen ontmoet, soms kortstondig, soms wat langer...een serenade gezien van een Italiaan aan zijn vrouw. Een lief hondje met prachtige ogen gekroeld. Een overvloed aan Hortensia's en blauwe Winde gezien, het leek wel onkruid.
Echte oude Azorianen gezien, prachtig in hun ouderdom. Vulkanen, grotten, kerken, bijzondere druivenvelden, Spaanse stieren en magere paardjes. Regen, vocht, warmte, koelte en benauwdheid gevoeld... misschien allemaal even te veel van het goede.

Er is trouwens 1 ding wat ik niet heb gezien en totaal niet mis...de zeemeeuw, wat een rust. ~Esther