Hoe het begon

30 augustus 2015 - Alkmaar, Nederland

Tja, en dan ben je opeens bijna 25 jaar getrouwd en besluit je om toch maar eindelijk eens die huwelijksreis te maken, maar....deze dame is niet zo avontuurlijk. Inmiddels is het 23 jaar geleden dat we in Turkije wat overzeese cultuur opsnoven. Er waren genoeg redenen om niet te gaan, zoals: "Er is in Nederland nog zoveel te zien", "geen geld", "we kunnen het geld veel beter gebruiken" of... "ik zal de katten zo missen"

Maar goed, toen kwam het echte probleem... Waar naar toe? Wat te doen? De wereld ligt immers aan onze voeten. Een cruise kwam even in aanmerking, totdat we erachter kwamen dat er iedere dag al standaard 15 euro fooi (of was het dollars?) van je credit card werd afgeschreven. Erm, ik ben best een goede fooien-gever, maar bepaal heel graag zelf hoeveel en wanneer ik geef. Ook is de gedachte met duizenden in zo'n badkuip te zitten toch niet helemaal wat ik op het oog had.

Op Safari in het Krugerpark en proberen de big five te spotten? Wel heel erg avontuurlijk voor iemand die dat niet is.

Malediven dan? Exotisch hutje... vanuit je bed de Indische Oceaan induiken en en je wentelen in pure luxe? Hoogstwaarschijnlijk zou ik me doodongelukkig voelen en totaal niet op mijn plaats... dus ook maar niet.

Een paar nachten in Venetië, met de Oriënt Express naar Parijs en daar ook nog een paar nachten blijven? Zo op het eerste oog superdeluxe en romantisch, maar je aan een wasbakje moeten wassen, plassen buiten de coupé en zo'n 1000 euro per dag kwijt zijn hiervoor? Nah, maar niet... dat is toch even teveel van het goede.

Oorlogen, neerstortende vliegtuigen, bomaanslagen, rare ziektes ed hielpen ook niet echt mee, dus...... nog steeds het probleem "waar naar toe???"

En toen viel de Libelle op de mat... met een item over de Azoren. Niet toeristisch, betalen met de Euro, vriendelijke bevolking, prachtige natuur, vulkanisch, gematigd zeeklimaat en niet al te ver vliegen. Klinkt goed! Maar waar liggen die Azoren? Vast wel eens van gehoord, maar eigenlijk wist ik er niets van. Hoe meer ik er over las, hoe meer zin ik er in kreeg... nu nog even besluiten wat, waar en hoe... want weer waren er ontelbare opties. Uiteindelijk besloten we tot 11 dagen eilandhoppen, waarbij we 4 van de 9 eilanden gaan bezoeken. 8 Maanden van te voren geboekt en in ene is het zover...

Aanstaande Vrijdag vertrekken we. ~Esther