Derde vakantiedag, tweede ritje

1 september 2015 - Alkmaar, Nederland

Voor vandaag hadden we het idee om eens een winkelcentrum op te zoeken aan de rand van Noord Holland. Niet zomaar een, nee deze hadden we eerder bezocht zo'n 8+ jaar terug.(kan ook wel 12+ jaar terug zijn, of 15+.......) Wat ik nog wist was dat het bestond uit twee parallelle hallen vol met stands. Tussen de twee hallen lag een plein met een Mac Donalds met daaraan vast een Dixons.

Hoe ze aan de hand van deze summiere gegevens wist dat het in Amstelveen lag en dat het Stadshart heette is me tot op heden nog een raadsel, maar Esther wist het zo uit de losse pols op te lepelen. Onderschat nooit het geheugen van een vrouw, dat is feilloos als het om winkels gaat.

Ik geloofde er uiteraard geen bal van toen ze het vertelde, maar dacht "what the heck", we gaan heen en ik zie wel wat ik te eten krijg daar. (winkelen = nr1  foodsource voor Ger) Nadat we een via een interessante tour door een garage vol met betonnen palen en slagbomen de auto hadden geparkeerd begon ik dingen te herkennen. Zou het dan toch HET winkelcentrum zijn? Dit centrum was best groot maar totaal niet zoals ik het me herinnerde.

We begonnen met een prachtige Libris boekenzaak van Venstra, Esther was ik direkt kwijt, niet vanwege de boeken, nee voor allerhande hebbedingetjes. Daar kochten we dus een reisgidsje van de Azoren. Op een gegeven moment kwamen we in de hal waar de stands stonden destijds. Eindelijk herkenning bij mij, ZE had alweer gelijk bah..... Niets was erover gebleven van het sfeertje van die tijd, daarvoor in de plaats gevels vol met Chucci, Prada etc etc, je kent het wel, die zaken waar je direkt voorbij loopt.

We liepen gewoontetrouw ook "even" door de plaatselijke Bijenkorf, ook even langs de boeken. Ik spitten door de reisgidsen, ik wilde wel eens weten wat het prijsverschil was met dat reisgidsje van de Azoren. Wat bleek, zo'n bekende winkel blijkt helemaal geen verstand te hebben van leuke vakanties, nul komma nul reisgidsjes van de Azoren. Ze kwamen niet verder dan gidsjes van de feest eilanden van Spanje, Italie en Griekenland. Nee geef mij maar Libris, daar hebben ze naast Azoren reisgidsjes tenminste 8 soorten zout, 8 soorten peper en 4 soorten Pesto te koop! Kijk dat is pas een zaak. ~Ger