Het blijft wel Sicilie hè 2

4 september 2017 - Milazzo, Italië

Hier ben ik weer even, goede wifi en wat tijd todat we gaan eten maken dit mogelijk. Inmiddels wat dagen verder weet ik nog steeds niet goed wat ik ervan moet vinden. Net ingechecked in een hotel op een industrie terrein... het is maar voor 1 nachtje en de airco werkt goed, maar hopelijk is ons volgende hotel op een vriendelijkere locatie. Vooralsnog zeg ik "het is mooi, warm, had het niet willen missen maar.... 1 keer is genoeg"

Het schijnt trouwens dat George Clooney en Steven Spielberg zich ook op dit eiland bevinden, ik ben ze helaas nog niet tegen gekomen.

Eergisteren reden we over de weg waar onderzoeksrechter Falcone zijn leven beëindigde met behulp van de Maffia en zo'n 400 kilo springstof... en gisteren bevonden we ons in ene bij de herdenking van Carlo Albert dalla Chiesa (belangrijke generaal die 30 jaar geleden stierf in opdracht van de maffia) Palerrmo was vol met hoogwaardigheidsbekleders uit Rome en veel beveiliging. 's Avonds bij terugkeer in het hotel was het wel even schrikken, overal Polizia in vol ornaat en wapentuig in de lobby. Op mijn vraag of er iets aan de hand was, was hun antwoord "no"... Ze bleken net als ons er de nacht door te brengen.