Terugreis Catania - Schiphol, 12e reisdag

17 september 2017 - Alkmaar, Nederland

Ik zou hem bijna vergeten de afreisdag. Deze dag was een beetje verloren dag, het was meer een lange wachtdag. Het was ook de eerste dag dat het ging regenen. 's Morgens nog mooi weer gehad. Beetje Letojanni aflopen en nog wat babbelen met reisgenoten. In de middag ging het regenen, wat resulteerde in een invasie van reisgenoten bij Ciao Ciao, een lokale pizza tent. Het was een strandtent met aardig wat uitbouw. Esther had het idee om lekker dicht bij het strand te gaan zitten, maar ik zag de buien al vanaf zee komen. We redde het net naar het midden van de zaak. Alles werd drijfnat. Het werd een gezellige middag.

Rond 17.00uur naar het vliegveld, veel te vroeg eigenlijk, we zouden pas rond 21.00uur gaan vliegen, ditmaal met Transavia. Catania is een vrij klein vliegveld, maar wel 1 met een prachtig uitzicht op de vuurspuwende dame, de Etna. Gelijk maar een mooi fotootje gemaakt.

In het vliegtuig hadden we ditmaal een normale stoel, Esther bij het raam, ik in het midden en rechts van mij een jong iemand met een Noord Afrikaans uiterlijk. Hij mompelde in zichzelf en hij rommelde wat met zijn tablet. Ik schijn nogal nieuwsgierig te zijn en keek even stiekem op zijn tablet en zag dat het Koran versen waren. Of de man vond de terugreis eng, of hij was diep gelovig, of hij had een bom belt om.... Ik ging maar voor de eerste, het was toch een beetje kriebelig om naast zo iemand te zitten. De terugreis ging gepaard met aardig wat bliksem en donder. Voor het eerst nu bliksem in de wolken zien oplichten, we werden af en toe door elkaar gerammeld. We vlogen vanuit Catania in de regen, onderweg hadden we regen en op Schiphol was ook regen en 15 graden kouder. De bestelde taxi meldde zich prima op tijd met ditmaal een betere chauffeur. Deze kon praten.

Nu ik dit zo schrijf zijn we alweer een weekje verder en wat denk je, een week vol regen. Jammer dan.....het blijft wel Nederland he....