De laatste dag

27 augustus 2017 - Alkmaar, Nederland

Morgenochtend vroeg, zeer vroeg vertrekken we naar Sicilië. De taxi staat om 04.15 uur voor de deur. Waarom Sicilië? Ik weet het niet, Ger wilde het graag. Ik laat me verrassen.

Het wordt nog even spannend... de afgelopen maanden is Sicilië geteisterd door een hittegolf, bootvluchtelingen en een rommelende Etna. Misschien krijgen we gratis wat extra avontuur.

Ik ben erg benieuwd wie onze reisleider gaat worden, ik hoop Rita... een lokale vrouw waar ik al veel lovende verhalen over heb gelezen, maar morgen om deze tijd zullen we het weten.

Voor vandaag nog even het huis aan kant maken en de koffer pakken... dan zijn we klaar voor vertrek.

~Esther

Ook mijn eerste stukje tekst, veel valt nog niet te melden. We hebben een paar dagen extra vakantie genomen en zijn technisch gesproken al 3 dagen met verlof. Reden is vrij simpel, eerst de werkstress en het werkritme weg, even het toerental omlaag brengen. Bij mij zeker geen onnodige luxe.

De voorbereidingen van mijn kant zijn maximaal geweest, wat documentjes kopieeren, mini reparatie uitvoeren bij reiswekkertje, nieuwe rugzak passen en de Nikon coolpix camera up to date brengen. Hele klus allemaal.

Esther heeft de rest even gedaan.

Schiphol here we come!

~Ger